„Wszystkie Kolory Świata”

Uczniowie z Kopnicy ratują dzieci na świecie!

            Szkoła Podstawowa im. Ludzi Morza w Kopnicy po raz drugi bierze udział
w ogólnopolskiej akcji „Wszystkie Kolory Świata” organizowanej przez UNICEF Polska.

„Wszystkie Kolory Świata” to akcja, która ma na celu wsparcie programów szczepień ratujących życie dzieci w najuboższych krajach świata. W ramach akcji uczniowie własnoręcznie projektują i szyją szmaciane laleczki. Każda z nich ma nadane imię i przypisany kraj, z którego pochodzi. Po zakończeniu pracy odbędzie się ich wystawa. Każdy będzie mógł wybrać laleczkę, zaopiekować się nią, a jednocześnie uratować życie dziecku, przekazując na ten cel darowiznę. Zebrane środki umożliwią zaszczepienie dzieci mieszkających w najbiedniejszych krajach świata, gdzie codziennie zagrażają im takie choroby jak gruźlica, odra, tężec czy polio.

Projekt „Wszystkie Kolory Świata” wspiera Majka Jeżowska, Ambasadorka Dobrej Woli UNICEF.

W piątek uczniowie z naszej szkoły spotkali się na świetlicy w Cisowie, by przygotować szmaciane laleczki będące symbolem pomocy, jakiej udzielą najbardziej potrzebującym dzieciom na świecie. Do akcji włączyli się także także – ku naszej radości – rodzice, babcie, nauczyciele oraz absolwenci naszej szkoły. W wesołej atmosferze wzięliśmy się do pracy. I tak po raz drugi powstały kolorowe laleczki z różnych stron świata.

Teraz zostaną zaprezentowane w naszej szkole. 10 grudnia, w dniu zebrania rodziców, będzie można „zaadoptować” laleczkę, przekazując darowiznę na szczepienia dla dzieci z najbiedniejszych krajów. W czasie poprzedniej edycji „Wszystkich Kolorów Świata” udało nam się zebrać pieniądze na szczepienia dla siedemdziesięciorga dzieci. Mamy nadzieję, że w tym roku nasze wspólne działania również zakończą się sukcesem.

Dziękujemy serdecznie wszystkim, którzy dotychczas wzięli udział w akcji, a szczególnie paniom: Małgorzacie Moczybrodzie i Beacie Cichockiej ze świetlicy w Cisowie.                     

Koordynatorki:   Barbara Nalepa i Alina Kozłowska

GALERIA